Kommunikation & Teknologi

Har du problemer med hørelsen, synet eller talen? Har du brug for teknologiske-/kommunikationshjælpemidler? Oplever du følgevirkninger efter hjerneskade eller hjernerystelse? Du kan få hjælp hos os.

Kommunikation & Teknologi tilbyder udredning, rådgivning og vejledning til borgere, der har specifikke funktionsnedsættelser inden for syns-, tale- og høreområdet samt teknologiske/kommunikations hjælpemidler.
Der tilbydes ligeledes undervisning til borgere med kognitive følgevirkninger efter erhvervet hjerneskade og hjernerystelse.

Vores målgruppe inkluderer voksne (afsluttet 9. klasse) og børn der er tilmeldt synsregisteret.

Vores mission er, at borgere med særlige udfordringer skal have mulighed for at lykkes med deres liv.
At Kommunikation & Teknologi gør en forskel.​

  • Information om Covid-19

    Grundet Corona er der følgende retningslinjer i K&T:

    Det er IKKE muligt, at møde frem i Kommunikation og Teknologi uden en aftale.

    Hvis man har symptomer på Corona, må man ikke møde frem til aftalen.

    Der er mulighed for at få vejledning via telefon eller videomøde. Aftal dette med din konsulent

     

    Fysisk fremmøde

    Ved fysisk fremmøde er der begrænset mulighed for at vente inde i Kommunikation & Teknologi, så vent i bilen og gå først ind i K&T til den aftalte tid, hvor konsulenten vil møde dig.

    Hvis du kommer med taxi, vil det være muligt at vente i K&T.

    Inden konsultationen kan begynde, vil det kræve, at du som borger vasker hænder og efter konsultationen spritter dine hænder af.

    I konsultationen vil der mellem borger og konsulent benyttes en skærm, hvis samtalen foregår med under 1 – 2 m. afstand

    Når der er under 1-2 m. afstand, og der er brug for længerevarende fysisk kontakt, kan konsulent eller borger benytte visir. Hvis du som borger ønsker at benytte visir, skal du give besked til konsulenten.

     

    Videomøder

    Vi vil kunne tilbyde en guidning til, hvordan man kan tilgå videomøder, hvis der er brug for hjælp til dette. Et videomøde kræver internet, computer, iPad eller telefon med kamera. Her kan du rette henvendelse til den pågældende konsulent. (Link til vejledning)

  • Hvem møder du?

    Når du kommer til vores hus, vil den første du møder typisk være vores sekretær Maria.

    Maria vil derefter give besked til konsulenten om, at du er ankommet.

    Det er vigtig, at du har en aftalt tid hos konsulenterne, da de har andre borgere inde til rådgivning, og derfor sjældent kan tilbyde hjælp uden en aftalt tid.

    Høre og synskonsulenterne har telefontid, hvor det er muligt at stille spørgsmål og få en tid. 

    Klik her for synskonsulentens telefontid

    Klik her for hørekonsulenternes telefontid

    Ved behov for hjælp fra andre konsulenter, kan du altid henvende dig til Maria eller ringe i K&T´s telefontid - se fanen "kontakt". 

    Konsulenterne har forskellige faglige baggrunde afhængigt af fagområder.

    Hvis du er med taxi, vil du ofte opleve ventetid, men mens du venter hos os, er der altid mulighed for en kop kaffe, the eller vand.

    Vi håber, at du møder et hus, hvor der er rart at være med omgivelser der er pæne, lyse, og handicapvenlige. Vi gør vores bedste for, at du skal føle dig velkommen og hjulpet på vej.

    Vi er også et hus, hvor der er høj grad af arbejdsglæde, hvor vi har en vedvarende lyst til at dygtiggøre os til gavn for borgere i Vejle. Vi er ligeledes et hus, hvor vi også er glade for hinanden som kolleger, og du vil derfor ofte høre, at humøret er højt i et ellers roligt hus.

  • Kontakt

    Kommunikation & Teknologi

    Pedersholms Allé 50          

    7100 Vejle

     

    Telefon: 76 81 55 50      

    E-mail: kom@vejle.dk

    Mandag - torsdag kl. 8.30 - 15.00 

    Fredag kl. 8.30 - 14.00 

  • Brochure Kommunikation & Teknologi

    K&T brochure