Kommunikation & Teknologi

Har du problemer med hørelsen, synet eller talen? Har du brug for teknologiske-/kommunikationshjælpemidler? Oplever du følgevirkninger efter hjerneskade eller hjernerystelse? Du kan få hjælp hos os.

Telefontiden er ændret i uge 27 til kl. 8.30 - 10.00 grundet ferieperiode.

Kommunikation & Teknologi holder ferielukket i uge 28 og 29.
Synstelefon er ferielukket i uge 28,29 og 30

Kommunikation & Teknologi tilbyder udredning, rådgivning og vejledning til borgere, der har specifikke funktionsnedsættelser inden for syns-, tale- og høreområdet samt teknologiske-/kommunikationshjælpemidler.

Vores målgruppe inkluderer voksne (afsluttet 9. klasse) og børn der er tilmeldt synsregisteret samt børn, hvor der har brug for en udredning af behovet for teknologiske hjælpemidler

Vores tilbud er primært til borgere i Vejle kommune. Hvis man er fra anden kommune og ønsker et forløb, skal egen kommune rette henvendelse.

Vores mission er, at borgere med særlige udfordringer skal have mulighed for at lykkes med deres liv.
At Kommunikation & Teknologi gør en forskel.​

  • Hvem møder du?

    Når du kommer til vores hus, vil den første du møder typisk være vores sekretær Vibeke.

    Vibeke kan være behjælpelig med at informere dig om hvem af konsulenterne, du har en aftale hos, eller finde en ny tid hvis det ønskes.  Vi kan ikke tilbyde rådgivning uden en aftalt tid.

    Du er velkommen til at vente indenfor jf. gældende retningslinjer vedr. COVID 19

    Det er vigtig, at du har en aftalt tid hos konsulenterne, da de har andre borgere inde til rådgivning, og derfor sjældent kan tilbyde hjælp uden en aftalt tid.

    Høre- og synskonsulenterne kan altid kontaktes i deres telefontid. Her er det muligt at få telefonisk rådgivning og vejledning samt booke en tid til konsultation

    Klik her for synskonsulentens telefontid

    Klik her for hørekonsulenternes telefontid

    Ved behov for hjælp fra andre konsulenter, kan du altid henvende dig til Vibeke eller ringe i K&T´s telefontid eller skrive til os via selvbetjening - se fanen "kontakt". 

    Konsulenterne har forskellige faglige baggrunde afhængigt af fagområder.

    Hvis du er med taxi, vil du ofte opleve ventetid, men mens du venter hos os, er der altid mulighed for en kop kaffe, the eller vand.

    Vi håber, at du møder et hus, hvor der er rart at være med omgivelser der er pæne, lyse, og handicapvenlige. Vi gør vores bedste for, at du skal føle dig velkommen og hjulpet på vej.

    Vi er også et hus, hvor der er høj grad af arbejdsglæde, hvor vi har en vedvarende lyst til at dygtiggøre os til gavn for borgere i Vejle. Vi er ligeledes et hus, hvor vi også er glade for hinanden som kolleger, og du vil derfor ofte høre, at humøret er højt i et ellers roligt hus.

  • Kontakt

    Kommunikation & Teknologi

    Pedersholms Allé 50          

    7100 Vejle

    Telefon: 76 81 55 50      

    Mandag - torsdag kl. 8.30 - 15.00 

    Fredag kl. 8.30 - 14.00 

     

    For at sende en mail til os skal du klikke på linket:

    Kontakt og Samtykke til CSV Kommunikation & Teknologi

  • Til print: Brochure Kommunikation & Teknologi

    K&T brochure