Samarbejde og kommunikation

Den unge opnår personlige, sociale og faglige kompetencer. Forældrenes rolle er en anden end i grundskolen.

Stu er den unges ungdomsuddannelse.
En del af en stu er, at den unge opnår personlige, sociale og faglige kompetencer til en selvstændig og aktiv deltagelse i voksenlivet, hvorfor forældrenes rolle er en anden og mere tilbagetrukket end i grundskolen. 

Som udgangspunkt er der et stu-møde om året med den unge, kontaktlærer, UU-vejleder, uddannelsesleder og forældre.
På tredje år er der to  møder - et i efteråret før afslutning og et 3 måneder før afslutning.

Det der planlægges og gennemføres i dagligdagen er med udgangspunkt i de mål og beskrivelser, der ligger på eleven i forløbsplanen og evt. andre beskrivelser.

Kommunikationen omkring dette foregår mellem personale, elev og evt. UU-vejleder.
De didaktiske beslutninger og ændringer i dagligdagen træffes af teamet, og der kommunikeres direkte med eleven/holdet.
Ved særlige skolearrangementer orienteres hjemmet. 

Vi opfordrer til at eleverne ikke kontaktes i undervisningstiden. Det forstyrrer den unge og holdet.